Wednesday, January 24, 2007

Den kom og forsvant like fort!

Ja, da snakker vi om snøen selvfølgelig! Dette synet ventet oss i dag tidlig, og for 4 nordmenn i London så er det en ganske bra start på dagen det! Det har vært "kaldt" her noen dager nå, har ligget rett over nullpunktet, så i natt datt det vel litt under og snøen hadde fritt fall. Vi vet jo at dette ikke er stort å skryte av i Norge, men i London, hvor det snør hvert skuddår er dette slettes ikke verst!
Siden jeg hoster og skranter litt for tida, så var jeg oppe tidlig og bestemte meg for å forevige det lekre hagebordet vårt med sine 3-4 cm snø. Jeg var visst litt for trøtt til å tenke på å ta av blitsen, eller kanskje det var det at jeg var litt for begeistret over "vinterlandskapet" utenfor. Jeg er hjemme fra jobb i dag (er syk.. snufs..) og så på TV at folk desperate etter å kapre vinterfølelsen før den forsvant igjen, slang seg på kjelker i Hyde Park så gresstustene skvatt innimellom snøen.. Hehe. Da er det godt å være jordnær nordmann og vite at snø kan man alltids få nok av.

Januardagene har stort sett gått til å komme inn i hverdagen igjen, og det har vi da også kommet. Men vi synes 2007 lover noe godt og det er fint med et år foran seg. Blanke ark og fargestifter tell vet dere... Vi var på lederhelg andre helga i januar, nede på konferansesenteret som KT har (se tidligere post for bilder derfra), og det var bra! Godt med litt input og andre omgivelser! I den forbindelse fikk vi besøk fra Sverige: Paul, Therese og Jakob. De kom for å være med på helga, og siden vi har treft de litt før var de jo hjertelig velkomne til å bo hos oss! Paul og Jakob er brødre og har bodd her tidligere, og Therese er kona til Paul. Vi har treft de via folk her, både på tur til Brasil, på skiferie i Norge, og på en helg vi hadde utenfor Stockholm i slutten av 2005, da Colin samlet noen av oss fra Skandinavia som han kjenner og som er i involvert i menighetsarbeid. Ja.. det var i alle fall veldig koselig for oss å se de igjen!

Ellers har det vært årskonferanse i menigheten i helga, som jeg gikk helt glipp av siden jeg har vært syk den siste uka (feber, forkjøla, halsvonde og hosting.. ja... nå har vel alle fått med seg det?). Boka som Andreas har skrevet Ministering to Youth ble også lansert i løpet av konferansen, så det var litt spennende. Må jo bruke anledningen her til å skryte litt av han da. Han er jo så flink, og den beste mannen ei jente kan ha! Han har fått gode tilbakemeldinger på boka, så det er koselig!

Men da får vi tro dere er forholdsvis oppdatert.. Ja, vi har forresten begynt å trene på det nyåpnede helsestudioet vårt - Gold's Gym - kommer vel snart noen bilder derfra også. Vi er veldig fornøyde så langt!

Som jeg alltid skriver nesten: legg igjen kommentarer til oss da! Vi vil gjerne vite hvem som er innom her, og synes det er kjempekoselig med noen ord fra dere, selv om vi kanskje snakker med dere ganske ofte til vanlig. Eller ikke. Ja, uansett.. Do it do it! Hei & hå!

8 Comments:

At 1:15 pm, Blogger Kikkis planet said...

Hei på dere!

Nå rakk dere jammen å oppdatere før oss gitt! :)

Koselig at dere fikk litt snø - vi har også fått snø her i Oslo, og det var en skikkelig rar følelse å VASSE i snø igjen! Har ikke gjort det siden vi kom hjem fra Down Under. Men nå er liksom piffen og engasjementet over snøen borte, og vi gleder oss til vår og sommer..

Håper dere får et fint år, og masse "farger på arket" etterhvert!

 
At 9:36 am, Anonymous Anonymous said...

Mamma må henge seg på med en kommentar, vet du.Her er det flott vinterstemning i dag - skulle bare hatt et bilde med da men.-- Det er en rolig lørdag. Har laget innkallelse til årsmøte på Misjen.I morgen drar vi nok til Eltedalen på møte. Neste helg blir det tur til Imsroa og så går det slag i slag til du kommer heim - hurra-hurra! Vi gleder oss! Håper du ikke hoster så fælt nå. Vi snakkes på telefonen snuppa mi!

 
At 4:45 pm, Anonymous Anonymous said...

Hei grethemor & andreasfar!

Snø må til for å få litt vinterfølese vettø. Godt å høre at du har blitt frisk igjen, kjære Grethe. Det var nok karamellene som gjorde det:)

Veldig gøy å lese bloggen deres.
Må få til et londonbesøk snart.

Ha det fint så lenge, og stay blessed!

Go'klemmer fra Svana

 
At 12:10 pm, Anonymous Anonymous said...

Hei Grethe!

Gjett hvem som har ramlet over siden din da? Ingen ringere enn din gamle barndomsvenninne!!...:) Det er jo bare utrolig lenge siden sist vi har hatt kontakt, flere år! Jeg har faktisk ofte tenkt på at det hadde vært hyggelig å spore deg opp, det hadde jo ikke vært verre enn å ta en telefon til Margrethe og Olaf for å få litt kontaktinfo, men så har jeg aldri fått ut fingeren.. Men så havnet jeg her, og da kan jeg jo benytte anledningen til å sende deg en liten hilsen. Ser ut som alt er vel med deg, (ut i fra bloggen) og det er bra! Alt er vel med meg også, jeg og Tommy bor og jobber i Oslo nå og trives veldig godt.
Jeg er ikke så fancy at jeg har en egen blogg :), men hvis du har lyst til å gjenoppta litt kontakt er mail-adressen min helga.sundmark.kjelsrud@europeiske.no Det hadde vært veldig hyggelig å høre fra deg!

Stor klem fra Helga

PS: Elin fra Notodden som du har bilde av i bloggen er, så vidt jeg kan se, en studievenninne av meg fra tiden i Halden! :) Hun gikk der i to år samtidig med meg, og vi delte leilighet i fire måneder mens vi jobbet i Paris i forbindelse med studiene. Så henne sist i sommer, og hun fortalte da at hun hadde fått jobb i London. Verden er ikke stor! Hils henne!

 
At 4:40 pm, Anonymous Anonymous said...

Bok og greier, ja dt er gutten sin. velkommen til forfatter ringen!!

 
At 11:54 pm, Anonymous Anonymous said...

Hei vennen!

Koselig med litt snø da:-)
Her har det kommet nok nå synes jeg. Vil ikke ha mere. Den skal jo smelte bort og. Kaldt og stusselig er det også :-( Gleder meg til vår og varm sol....
Kult med A`s bok-du må hilse og gratulere!
Klem fra "bigsister" ***

 
At 1:56 pm, Anonymous Anonymous said...

Vår inderlig kjære gromstebricht!
Vi er så heldige å ha besøk av din gamle mor og koser oss veldig. Det er søndag, 5 grader pluss og fint vær i Oslo. Nå skal vi på Chinarestaurant, deretter på kino: The Queen. Gleder oss til å treffe deg igjen. Hils Andreas. Klem fra mamma og tantene.

 
At 7:50 am, Anonymous Anonymous said...

Hallo Grethemor!( ikke mor enda da!)
Trodde jeg skulle få opp bilder fra sist du var hjemme, men det gikk ikke så langt.-- Kanskje maskina lurer meg att.--- I alle fall- vi tenker på deg og gleder oss til du dukker opp i neste uke. Her er det sommervær i dag og jeg har kastet alt" løst ifra soverommet på verandaen- deilig følelse. Vi skal til pastorfam. vår i dag med gebursgave. Ha ei riktig god helg. Hils! Mammis

 

Post a Comment

<< Home

modern art
modern art Counter